Dostęp do informacji
Menu główne
Kapitał Ludzki - Fundusze UE>
PFRON>
Biuro Pełnomocnika>
ePUAP>
Niebieska Linia>
Aktywny samorząd>
Baner
Baner

Zespół ds. świadczeń

Do zadań Zespół ds. Świadczeń należy w szczególności:

  1. Sporządzanie umów o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej, RDD
  2. Sporządzanie umów w sprawie zatrudniania osób do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich,
  3. Sporządzanie umów dla rodzin pomocowych,
  4. Prowadzenie dokumentacji rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka oraz pełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
  5. Przyjmowanie wniosków i sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń:
    1. na pokrycie kosztów utrzymania dziecka,
    2. dotyczących zwiększonych kosztów utrzymania dziecka niepełnosprawnego,
    3. dotyczących wypoczynku letniego poza miejscem zamieszkania dziecka w wieku 6-18 lat,
    4. na pokrycie niezbędnych wydatków związanych z potrzebami przyjmowanego dziecka do rodziny,
    5. na pokrycie wydatków związanych z wystąpieniem zdarzeń losowych (jednorazowo lub okresowo),
    6. na utrzymanie lokalu mieszkalnego dla rodzin zawodowych i RDD,
    7. na pokrycie kosztów związanych z przeprowadzeniem niezbędnego remontu lokalu mieszkalnego dla rodzin zawodowych i RDD,
    8. dla pełnoletnich wychowanków pieczy zastępczej - zgodnie z przepisami,
  6. Przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawie odpłatności rodziców lub osób dysponujących dochodem dziecka za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, umarzania w całości lub w części łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty,
  7. Sporządzanie decyzji administracyjnych zmieniających oraz zobowiązujących do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,
  8. Ustalanie sytuacji osobistej, dochodowej i majątkowej pełnoletnich wychowanków niezbędnej do przyznania świadczenia,
  9. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych celem ustalenia uprawnień do świadczeń dla osób usamodzielnianych, którym pomoc przyznana była na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,
  10. Sporządzanie list wypłat świadczeń pieniężnych dla osób uprawnionych,
  11. Prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia sytuacji bytowo - finansowej osób zobowiązanych do odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
  12. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej kosztów pobytu dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej na terenie innego powiatu,
  13. Sporządzanie zestawień za pobyt dzieci w pieczy zastępczej z terenu innego powiatu, celem wystawienia noty księgowej przez Zespół FK,
  14. Bieżąca analiza dochodów i wydatków dotycząca dzieci pochodzących spoza terenu powiatu prudnickiego oraz dzieci z terenu powiatu prudnickiego przybywających na terenie innych powiatów,
  15. Angażowanie środków do zespołu FK
  16. Wprowadzanie danych do programu komputerowego oraz sprawozdawczość w systemie informatyczny
  17. Sporządzanie sprawozdawczości dla Wojewody Opolskiego z zakresu zadań Zespołu,
  18. Współpraca z zespołem ds. pieczy zastępczej w zakresie uzyskania opinii, informacji o sytuacji rodzin zastępczych, informacji o dzieciach przebywających w pieczy zastępczej oraz o rodzicach biologicznych tych dzieci itd., służących realizacji zadań Zespołu,
  19. Współpraca z zespołem FK w zakresie realizacji wypłat, odpłatności oraz nienależnie pobranych świadczeń,
  20. Współpraca z gminami w zakresie ponoszenia wydatków na opiekę i wychowanie dziecka pochodzącego z terenu tej gminy oraz w zakresie ustalenia sytuacji rodziców biologicznych,
  21. Sporządzanie projektów porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego dotyczącymi warunków przyjęcia i pobytu dziecka w pieczy zastępczej oraz rozliczanie wydatków za jego opiekę i wychowanie,
  22. Sporządzanie projektów porozumień z lokalnymi samorządami właściwymi ze względu na zamieszkanie dziecka przed umieszczeniem w pieczy zastępczej, w sprawie rozliczenia wydatków za pobyt dziecka w pieczy,
  23. Analiza skutków finansowych zawartych porozumień,
  24. Sporządzanie rocznych sprawozdań z realizacji umów i porozumień, przedstawienie Kierownikowi PCPR propozycji i wniosków w tym zakresie.
  25. Kierowanie dzieci do odpowiednich placówek pomocy społecznej
  26. Kompletowanie niezbędnej dokumentacji do umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej
  27. Sporządzanie sprawozdań i informacji oraz prowadzenie korespondencji z instytucjami pieczy zastępczej
  28. przyjmowanie wniosków ośrodków pomocy społecznej dotyczących umieszczenia osoby w domu pomocy społecznej,
  29. sporządzanie decyzji administracyjnych o umieszczeniu osoby w domu pomocy społecznej,
  30. prowadzenie rejestru osób oczekujących na umieszczenie w domu pomocy społecznej,
  31. sporządzanie decyzji administracyjnych o odpłatności za pobyt w domu pomocy społecznej dla osób przyjętych przed 1 stycznia 2004 roku,
  32. sporządzanie comiesięcznych informacji o mieszkańcach powiatowych domów pomocy społecznej i dochodach z odpłatności za ich pobyt w tej jednostce,
  33. sporządzanie odpowiedniej decyzji administracyjnej w przypadku zgonu mieszkańca domu pomocy społecznej.
  34. przyjmowanie z ośrodków pomocy społecznej podań wraz wymaganą dokumentacją osób ubiegających się o uczestnictwo w ośrodku wsparcia,
  35. udzielanie pomocy cudzoziemcom ze statusem uchodźcy.
  36. Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach.
  37. Bieżące prowadzenie danych w systemie POMOST